Funksjonelt og fleksibelt for Tele2

Om samarbeidet
– Vi er svært fornøyd og ser allerede positive resultater av endringene, sier Online Marketing Manager Knut Helge Risheim i Tele2.

Om Tele2 Norge
Har som mål å tilby gode og trygge telekom-løsninger til noen av markedets beste priser.

Verdigrunnlaget – «The Tele2 Way» – består av flere grunnleggende elementer, hvorav kvalitet, fleksibilitet og  kostnadsfokus er sentrale stikkord .

Tele2 er eid av TeliaSonera, for mer informasjon se Teliasonera.com

 

Kommentarer

Kommentarer

– Vi er svært fornøyd og ser allerede positive resultater av endringene, sier Online Marketing Manager Knut Helge Risheim i Tele2.

Siden i fjor høst har vi jobbet med å utvikle nye, responsive nettsider for Tele2. Nå er de lansert!

Teleoperatøren Tele2 har gjennomført en total oppgradering av sine nettsider og framstår nå med et innhold og design som er lett tilgjengelig, uavhengig av hvilken skjermstørrelse kundene bruker. I arbeidet med utviklingen av de nye responsive nettsidene har Oktan Oslo vært medansvarlig for alt fra ny web- og interaksjonsdesign, til strukturering av innhold og oppsett av ny og revidert innholdsarkitektur.

Resultatet er blitt brukervennlige og funksjonelle nettsider som allerede etter en drøy uke fungerer etter intensjonen.

– Det er spesielt interessant å se at vi vokser på mobil, sier Online Marketing Manager Knut Helge Risheim i Tele2. – Vi har lenge sett at økningen i mobilbruk har passert vanlig pc- og nettbrett-trafikk. Med de nye responsive nettsidene er det mobile innholdet blitt lettere tilgjengelig og mer brukervennlig, noe de ferske besøkstallene bekrefter. En drøy uke etter lanseringen er vi svært fornøyd og opplever allerede økt trafikk. Det er tydelig at kundene setter pris på innholdet, sier Risheim.

Verdt å vite er at det lønner seg å satse på mobilvennlige nettsider, i hvert fall om du ønsker å komme høyt opp i søkerfeltet til Google. De har nylig endret sine søk-regler, noe som gjør at firmaer med mobilvennlige nettsider får et fortrinn. Og om du ikke visste det fra før, det finnes nesten 100 grunner til å klemme mobilen hver dag!

Utfordrende oppgave
Arbeidet med utviklingsarbeidet av Tele2s responsive nettsider har pågått siden i fjor høst, og det har vært en kompleks og utfordrende oppgave å få alt på plass. Senior kommunikasjonsrådgiver Klaus Adde i Oktan Oslo er glad for at samarbeidet med Tele2 har vært tett og godt hele veien.

– Vi har over flere år hatt et nært og godt samarbeid med Tele2 og Knut Helge Risheim, noe som har vært viktig og nødvendig for å kunne lande dette store prosjektet. De gamle nettsidene var som et lappeteppe av innhold som hadde blitt publisert over flere år. Utfordringen vår var blant annet å strukturere innholdet på en fornuftig måte, gjøre det lettere tilgjengelig for publikum og derigjennom forbedre brukeropplevelsen, sier Klaus Adde.

Her er kort fortalt noen av fordelene med det nye designet:

* Nettsidene fungerer på alle skjermstørrelser.
* Mine sider kan brukes på både Android og Windows Phone.
* Sidene er mye kjappere enn tidligere.
* Nettsidene kan brukes enda mer i kundekommunikasjon.

Les også: Periscope – nærmere teleportering kommer du ikke
Les også: Skreddersydd innhold som virker

 

 

Kommentarer

Kommentarer

Andre arbeid

Vis alle
Annonsekampanje
Annonser
Arbeid
Årsrapporter
Blogg
Digitale medier
Film/Animasjon
Grafisk design
Grafisk design og profil
Infografikk
Innholdsmarkedsføring
Kampanjer
Magasiner
Messer
Nettsider
Profil
Radio
Reklame
Retail
Jeg vil ha årsrapport
Be om et møte og få et skreddersydd
tilbud og forslag til din årsrapport.

Kontakt
Børre Thorstensen
Telefon 975 32 960
eller fyll ut skjemaet

Navn*

Firma*

E-post*

Telefon

×