Iec-hus nettsted og huskatalog

“Med det nye nettstedet har vi fått et flott verktøy for våre selgere og et supert utgangspunkt for folk å starte reisen mot husdrømmen”
Berge Lavik, Salgs- og markedssjef Iec-hus.

Byråets oppgaver:
Utvikle nytt nettsted og årets huskatalog.

 

 

 

Kommentarer

Kommentarer

Om Iec-hus:

Iec-hus er blant Norges ledende boligbyggere. Bedriften har 90 ansatte.
Kjernevirksomheten er lav trehusbebyggelse av høy kvalitet. Dette oppnås gjennom produksjon av elementer på egen fabrikk og at montering av husene skjer på byggeplass. Dette gir kort byggetid og liten risiko for feil og skader. Iec-hus leverer årlig rundt 300 boliger til kunder med egen tomt.

 

iechus_2

Mål:
Målet for begge tiltakene er å øke antall interessenter for kjøp av hus på egen tomt.
Status før tiltaket: 200.000 besøkende til nettside/ 2,21% konvertering til katalogbestilling som vil si 4.500 kataloger, 3000 katalogbestillinger kommer fra messer og folk som ringer inn.
KPI for nettsiden 2015: 300.000 besøkende til nettsted og 3% konvertering til katalogbestilling som vil si 9000 kataloger.

iechus_3

Strategi:
Nettstedet skal være en plass der målgruppen, de som ønsker å bygge på egen tomt, enkelt og fra alle enheter, mobil, nettbrett og mac/PC, kan bestille papirkatalog, søke inspirasjon, komme i kontakt med Iec-hus og få hjelp. Våre løsninger skal skaffe interessenter. Iec-hus-selgeren skal i møte med kunden stå for behovsavdekking og skape realistiske forventninger i forhold til kundens behov, og signere kontrakter.

Løsning:
Kataloger i markedet gir større potensiale. Et av de aller viktigste KPI´er for iec-hus er å få ut flest mulig kataloger i markedet. Det genererer leads. Det var derfor viktig å gjøre det så enkelt som mulig å bestille katalogen og samtidig holde leseren på nettstedet.

Et nav for kommunikasjon. Nettstedet iec-hus.no er ment å fungere som et nav for all kommunikasjon mot markedet. Det skal formidle merkeverdier og fremheve det unike med Iec-hus som i stor grad handler om byggeprosess og metode. Nettstedet skal være fri for unødvendig innhold som ikke bringer verdi til leseren eller konvertering i form av kontakt eller bestilling av katalog. Nettstedet skal leve og utvikles over tid.
Vise muligheter. Vi ville at kundene skulle oppleve valgfrihet, påvirkningsmulighet og egenart for sitt husprosjekt, men ikke gå seg bort i alle mulighetene. Det var derfor viktig å få frem fleksibilitet gjennom prosessbeskrivelse og husvelgeren samtidig som vi viste konkrete muligheter innenfor gitte økonomiske rammer.

Gode bilder er viktig. Vi ønsket at kundene skulle kunne drømme seg bort i alle de flotte boligmulighetene Iec-hus har å tilby. Derfor ble det ekstra viktig å utarbeide flotte og godt gjennomtenkte bilder av alle hustypene av eksteriør og interiør. Vi valgte å ikke ensidig fokusere tett på hustype, som mange andre gjør, men zoome litt ut så kunden kunne se huset sitt i miljø. Vår hypotese var at det er der magien og drømmene oppstå – boligdrømmene som iec-hus kan virkeliggjøre.
Nettstedet skal gi enkel tilgang til boligdrømmen og skape grunnlag for å velge Iec-hus.

Om katalogen:
Katalogen ble utviklet parallelt med nettstedet og ble utformet over samme visuelle lest med konsekvent bruk av ikoner, grafiske elementer og logiske oppsett. Selv om det meste er å finne på tilbydernes nettsteder har katalogen en viktig rolle i å skape trygghet i valgprosessen. I katalogen kan målgruppen orientere seg om det viktigste ved å kjøpe hus – om hustyper, om prisbildet (les GDS vs. nøkkelferdig, om kvaliteter), om garantier og oppfølging, om byggemetoder og materialer, om hele Iec-hus sin prosess fra start til nøkkelferdig bolig (inkl. grunnarbeidet). Det er her de skal finne inspirasjon i de beste bildene og eksemplene på det Iec-hus tilbyr markedet for tiden.
Katalogen skal være en plass der målgruppen finner trygghet i å velge Iec-hus.

Resultater:
Fra lansering av nettsiden januar 2015 og frem til og med mai har iec-hus.no hatt 125 000 unike besøkende. Dette er en økning med 57 % i forhold til samme periode 2014.
Det har ført til behov for opptrykk av 3000 ekstra kataloger. Salget per juni 2015 er 45 % høyere enn samme periode i fjor.

Kommentarer

Kommentarer

Andre arbeid

Vis alle
Annonsekampanje
Annonser
Arbeid
Årsrapporter
Blogg
Digitale medier
Film/Animasjon
Grafisk design
Grafisk design og profil
Infografikk
Innholdsmarkedsføring
Kampanjer
Magasiner
Messer
Nettsider
Profil
Radio
Reklame
Retail
Jeg vil ha årsrapport
Be om et møte og få et skreddersydd
tilbud og forslag til din årsrapport.

Kontakt
Børre Thorstensen
Telefon 975 32 960
eller fyll ut skjemaet

Navn*

Firma*

E-post*

Telefon

×