Innholdsmarkedsføring

Godt innhold kommuniserer effektivt virksomhetens budskap enten det gjelder tradisjonell markedsføring, innholdsmarkedsføring eller ren redaksjonell kommunikasjon. Våre kanaluavhengige journalister og tekstforfattere produserer tekster til alle publiseringsplattformer og for sosiale medier, og distribuerer innhold som bygger gjensidig tillit, lojalitet, involvering og kjøp hos dine brukere og kunder.  Velkommen til en prat om innholdsmarkedsføring.

innholdsmarkedsføring

Kundemagasin

Kundemagasin er fortsatt blant de mest sentrale publikasjoner innen innholdsmarkedsføring – distribuert på papir eller digitalt. Gjennom workshops, innholdsplanlegging og produksjon skreddersyr og distribuerer vi magasiner med verdifullt og nyttig innhold til dine målgrupper. Blant våre publikasjoner finner du tradisjonelle kundemagasiner og digitale magasiner/bilag, dessuten instore-magasiner, kampanjeaviser, internaviser og annonsefinansierte magasin.

Effektiv tekstproduksjon

Effektive tekster er ofte bærende elementer innen så vel ekstern- som internkommunikasjon. Våre kanaluavhengige journalister og tekstforfattere produserer språklige uttrykk og troverdige tekster, behersker alle sjangre fra blogg til portrett- og reportasjejournalistikk, fra sosiale medier til editorials, advertorials, pressemeldinger, tekster til årsrapporter og kampanjer, brosjyrer osv. Vi gir også råd og holder kurs i hvordan våre oppdragsgivere kan uttrykke seg i blant annet sosiale medier.

Innholdsservice sosiale medier

Tilstedeværelse i sosiale medier krever gjerne at en er ”på” 24/7/365. Med vår innholdsservice for Facebook og sosiale medier ivaretar vi din tilstedeværelse med svartjeneste og annonsehåndtering – og med tilpasset reaksjons- og responstid.

Webredaktør

Å holde bedriftens websider oppdatert med relevant og korrekt innhold er et kontinuerlig arbeide. En webredaktør har det redaksjonelle ansvaret for det stoffet som blir publisert på nettsiden (eller intranettet). Webredaktør skriver ofte selv de saker som virksomheten ønsker, får dem godkjent av overordnet og publiserer sakene.

Webredaktørens jobb går også ut på å skape gode brukeropplevelser på nettstedet, sørger for at det er brukervennlig, i tillegg til å passe på at alt som ligger ute på sidene er korrekt og relevant til en hver tid.

I tillegg kan webredaktøren også jobbe med besøksstatistikk på nettsidene, bildebehandling, søkemotoroptimalisering, markedsføring og brukertesting.

Videomarkedsføring

Video skårer høyt når det gjelder å generere nettrafikk. Video er like effektivt i markedsføring som i virksomhetens interne kommunikasjon. En WebTV -produsent står for planlegging og gjennomføring, opptak, intervjuer, redigering samt publisering og distribusjon.

Innholds- og presserådgivning

Organisasjonens eller virksomhetens egne, betalte og fortjente kanaler behøver løpende tilgang på velpresentert og godt innhold. Med årelang erfaring fra media har våre medarbeidere metodikken og verktøykassen for å utvikle effektivt og kanaltilpasset innhold og budskap. Vi utfører alle typer redaksjonelle tekster inkludert fotos, research og bakgrunn samt innsalg av mediesaker. Gjennom workshops og kurs hjelper vi våre oppdragsgivere til selv å kunne identifisere og produsere innhold tilpasset valgt distribusjonskanal.

Nyhetsbrev – enkelt og effektivt

Nyhetsbrev med skreddersydd innhold til kunder og samarbeidspartnere kan være blant de mest effektive former for innholdsmarkedsføring. Et nyhetsbrev skal ikke komme med nyheter om bedriften din som ingen har interesse av å lese. Et godt nyhetsbrev har et nyttig innhold for den du sender det til. Innholdet skal bygge lojale kunder og ambassadører for din virksomhet – og kan også være salgsutløsende.

Eksempel på innhold kan være:

  • Fortell om hvilke konkrete problemer bedriftens produkter kan løse.
  • Posisjonér bedriften og medarbeidere som bransjeeksperter og styrk kunderelasjonene.
  • Tilby gode fagtips, guider, FAQ, seminarer, fagblogg osv

Det er likevel avgjørende å unngå at nyhetsbrevet blir oppfattet som spam. En må vite litt om hva som er ok å sende ut på epost, og hva som ikke er det. For noen bedrifter vil salgsbudskap fungere, for andre virksomheter vil kunnskapsdeling være det beste innholdet. Innholdet skal oppleves nyttig, relevant og gjerne verdiøkende for mottakeren – og må derfor tilpasses målgruppen.

Høyest ROI
En rekke bedrifter og virksomheter tar i bruk nyhetsbrev, rett og slett fordi de ser at det funker. Nyhetsbrev er handlingsutløsende og samtidig er effektiviteten målbar. Stadig flere måler nyhetsbrev til eksisterende kunder til å være den markedskanalen med høyest avkastning per krone investert (ROI).

Oktan Oslo har lengre erfaring i produksjon av nyhetsbrev, både innhold og utsendelse. Vi kan eksempelvis hjelpe deg å knytte en utsendelsemodul til nettsiden din. Spesielt ved å segmentere på tidligere kjøpshistorikk kan man oppnå meget høy konverteringsrate på email utsendelser.

Kontakt gjerne en av våre eksperter direkte:

Helge Olaussen
Børre Thorstensen
Rådgiver
Mob: 975 32 960
børre.thorstensen@oktan.no
Helge Olaussen
Rådgiver/byråleder
Mob: 410 40 136
helge.olaussen@oktan.no

 

Kommentarer

Kommentarer

Jeg vil ha årsrapport
Be om et møte og få et skreddersydd
tilbud og forslag til din årsrapport.

Kontakt
Børre Thorstensen
Telefon 975 32 960
eller fyll ut skjemaet

Navn*

Firma*

E-post*

Telefon

×