Reklame og kommunikasjon

Idé

For å utvikle et konsept og en god kreativ idé er det nødvendig å gå igjennom noen faser. Vi kaller dem researchfasen, boblefasen, landingsfasen, foredlingsfasen og selve leveransen. Her beskriver vi de tre første fasene. Når landingsfasen er godkjent, starter foredlingen og den endelige leveransen.

Research fasen

Vi starter med å samle inn innsikt. Denne innsikten skal spisses og formuleres i en kreativ brief. En kreativ brief er dokumentet som skal sette det kreative teamet i stand til å løse en oppgave best mulig, riktigst mulig og så presist som mulig i forhold til kunden sine utfordringer. Den skal spare teamet for unødvendige omveier, den skal peke ut en retning og den skal gjøre det mulig å lage en løsning som gjør en best mulig jobb for kunden. Den er ikke en oppramsing av selvfølgeligheter. Den er ikke en sjekkliste. Den er ikke lik fra gang til gang, og den krever et godt stykke arbeid for å bli god.

Boblefasen

Det finnes mange veier til mål. Vi må bare finne den veien vi sammen tror kommuniserer best. Det kreative teamet, inspirert av den kreative briefen, vil jobbe i mange retninger, og det er ikke slik at det er den første idéen som er best. Her må forskjellige retninger prøves ut og måles i forhold til målet om å balansere det og overraske og det å være relevant. Det skal ikke være så kreativt at ingen forstår noen ting, samtidig som det ikke skal være så relevant og kjedelig at ingen vil legge merke til det vi sier.

Landingsfasen

Mange av boblene i boblefasen vil sprekke, men noen vil leve videre. I denne fasen landes en boble eller to, som synliggjøres gjennom å skisse ut idéene.

Strategi

I dagens hurtiggående medieverden er det lett å falle for fristelsen til å delta. Ikke gjør det. Ikke uten en plan. Skal du få maks effekt av dine kommunikasjonstiltak er det avgjørende at du tenker gjennom hva målet er og hvordan du skal oppnå det. Du må utarbeide en strategi. Det er det vi brenner for –  veien til målet, blandet med en god dose idétenkning. Da blir resultatet bedre konsepter, sterkere posisjon, større salgvolum, bedre inntjening mv. du blir happy og vi blir happy.

strategi

Kampanjeutvikling og produksjon

Vår solide erfaring med store mengder materiell til både print og digitalt gjør oss sikre på at vi vil betjene deg på aller beste måte, raskt og kosteffektivt. Du skal føle at en investering i bruk av våre tjenester gir mengder tilbake. Det er business for oss og business for deg. Vi tilbyr online korrektursystem og prosjektstyring så du aldri er i tvil om hva som skjer. Vi hjelper deg med å tenke strategi og taktikk med et kundesentrisk blikk og en effektiv bruk av kommunikasjonsflater.

Oversiktskisse

Hjelp til kampanjeutvikling for leverandører til kjeder

  • Vi utvikler butikk kampanjer for leverandører til kjeder
  • Kampanjeideer og mekanikker
  • Innsalgsverktøy til KAM og selgere
  • Utvikling av eksponeringsløsninger, displaymateriell, plakatering mv
  • Giveaways
  • Mobiltilpassede kampanjenettsider
  • Papir og digital annonsering, boards

Hjelp til kampanjeutvikling for butikkjeder

  • Strategi/posisjoneringsarbeid for butikkjeder
  • Butikkommunikasjon. Utvikling og produksjon av feks. fasadeskilt og seil, bannere, palleskjørt, plakater, gatebukker osv
  • Tilbudsavis. Utvikling, ferdiggjøring, produksjon og distribusjon
  • Digitale bilag (knyttet til din nettside)
  • Annonsering på papir og digitalt
  • Innholdsmarkedsføring, videoproduksjon, artikkelskriving, foto, illustrasjoner
  • CRM-håndtering, SMS, e-mail-utsendelser
  • Søkemotormarkedsføring (SEM), Google AdWords (Vi er sertifisert for håndtering av Google-annonser)
  • Søkemotoroptimalisering (SEO). Vi benytter verktøyet Attain
  • Vi benytter online korrektursystem

Vår arbeidsmetodikk – The Oktan Way

The Oktan Way er vår arbeidsmetodikk og tilnærming til utvikling av merkevarer (merkevareprosess). The Oktan Way består av 6 faser:

  1. INNSIKT
  2. KOMMUNIKASJONSPLATTFORM
  3. KOMMUNIKASJONSKONSEPT
  4. TILTAKSPLAN
  5. IMPLEMENTERING
  6. MÅLING/EVALUERING

Gjennom The Oktan Way jobber vi etter en strukturert arbeidsprosess med hensikt å bygge en helhetlig profil og et sterkt merke. Vi utvikler en strategisk forankret kommunikasjonplattform. En solid og strategisk forankret kommunikasjonsplattform skal bidra til at bedriften skaffer seg den ønskede posisjonen i markedet gjennom å:

  • Sikre gjenkjennelse og anerkjennelse
  • Sikre kontinuitet og langsiktighet
  • Skape lønnsomhet

Det er viktig at alt henger sammen, hvordan virksomheten kommuniserer til markedet, profil, produkt og den interne forankringen.

Kontakt gjerne en av våre eksperter direkte:

siv thorud klaus adde
Siv Thorud
Kreatør
Mob: 913 01 818
siv.thorud@oktan.no
Klaus Adde
Rådgiver
Mob: 911 58 973
klaus.adde@oktan.no

 

Kommentarer

Kommentarer

Jeg vil ha årsrapport
Be om et møte og få et skreddersydd
tilbud og forslag til din årsrapport.

Kontakt
Børre Thorstensen
Telefon 975 32 960
eller fyll ut skjemaet

Navn*

Firma*

E-post*

Telefon

×