Oppgaven
Oktan har revidert den grafiske profilen til Blå Kors. Blå Kors ønsket at den visuelle profilen skulle være med å styrke alle enhetene i organisasjonen, og å gi et enhetlig, gjenkjennelig og solid bilde utad av Blå Kors-arbeidet.
Logo
Vi gjorde noen små grep på en allerede eksisterende logo. Ved å flytte Blå Kors over streken satte vi virksomheten Blå Kors først. På denne måten er det naturlig å nevne Blå Kors før man sier virksomhetens navn. Tidligere hadde mange av virksomhetene drevet av Blå Kors en sterkere merkestaus enn Blå Kors. Dette lille grepet med logoen har gjort at Blå Kors over tid vil fremstå tydeligere som driver av virksomhetene og dermed styrke sin posisjon i samfunnet.
Grafisk profil
Vi har oppgradert den grafiske profilen med en frisk fargepalett, gitt retningslinjer for bildevalg og utviklet et kors-mønster som benyttes som dekor i trykksaker og på andre flater.
Lokaler
Vi har benyttet korsmønsteret som avskjerming av lokalene.
Trykksaker
Vi har benyttet den nye profilen til å lage en rekke trykksaker for Blå Kors.