KUNDE: Canica

PROSJEKT: Visuell identitet og merkevareplattform

Om kunden

Canica er et av de største privateide investeringsselskaper i Norge. Canica kan tilby kjernekompetanse innen områdene forretningsutvikling og finans, samt kapital og nettverk for å skape verdier og sysselsetting i et langsiktig perspektiv. Som en engasjert eier er de opptatt av sine merkevarer, ansatte og samfunnet rundt seg. Canica’s hovedkontor ligger i Oslo, og selskapet ble grunnlagt i 1985 av Stein Erik Hagen.

canica Webside

Oppgaven

Oktan har levert merkevareplattform og kommunikasjonsstrategi til Canica as. I tillegg ble det utviklet en ny visuell identitet, som blant annet består av:

  • Ny logo
  • Ny fargerpalett
  • Fonter og retningslinjer for bruk
  • Ny nettside for canica.no
  • Markedsmateriell
  • Innholdsmarkedsføring på nett
  • Skilting i resepsjon


Logo
Canica ønsket å markedstilpasse og modernisere logo og sitt visuelle uttrykk. De ønsket et tidløst og varig preg på sin identitet. Ikke for prangende - men med et etterlatt inntrykk av eleganse. De ønsker å leve opp til sine verdier som er “Creating value through excellence”.

Skilting, stempel og pregetang
Eksempler på hvordan logoen er tatt ut i ulike elementer. Pregetangen er en artig finesse som gjør at Canica kan prege logoen sin inn på forskjellige materialer.

Nettside
Responsive nettesider som ivaretar Canicas nye visuelle profil med et tidsriktig og varig uttrykk. Oktan har stått for UX-design og frontend og backend utvikling.

Bilde av laptop og telefon med nettsiden på

Postaler
Elegante trykkfinesser som spot-lakk, blindpreg, papir og folie understreker det rene, subtile og stilrene uttrykket. Her viser vi et utvalg: Brevark, konvolutter, omslagsmappe, to-sidig visittkort, kortholder, notatbok og penner.

Ulike postaler med logo