KUNDE: Canica

PROSJEKT: Visuell identitet og merkevareplattform

Om kunden

Canica er et av de største privateide investeringsselskaper i Norge. Canica kan tilby kjernekompetanse innen områdene forretningsutvikling og finans, samt kapital og nettverk for å skape verdier og sysselsetting i et langsiktig perspektiv. Som en engasjert eier er de opptatt av sine merkevarer, ansatte og samfunnet rundt seg. Canica’s hovedkontor ligger i Oslo, og selskapet ble grunnlagt i 1985 av Stein Erik Hagen.

canica Webside

Oppgaven

Canica ønsket å markedstilpasse og modernisere logo og sitt visuelle uttrykk. De ønsket et tidløst og varig preg på sin identitet. Ikke for prangende - men med et etterlatt inntrykk av eleganse. De ønsker å leve opp til sine verdier som er “Creating value through excellence”.

Oktan har levert merkevareplattform og kommunikasjonsstrategi til Canica as.

I tillegg ble det utviklet en ny visuell identitet, som blant annet består av:

  • Ny logo
  • Ny fargerpalett
  • Fonter og retningslinjer for bruk
  • Ny nettside for canica.no
  • Markedsmateriell
  • Innholdsmarkedsføring på nett
  • Skilting i resepsjon