KUNDE: IEC-HUS

PROSJEKT: Kampanjer og merkevarebygging

Om kunden

IEC-HUS er blant Norges ledende boligprodusenter. Selskapet ble etablert i år 2000 og siden starten har de levert mer enn 2700 boligenheter i Norge. 

Vi har i flere år bidratt med nettsider og kampanjeutvikling basert på den rasjonelle delen av IEC-HUS; ”Den aller beste måten å bygge hus på”. I 2016 tenkte vi at tiden var inne til å løfte kommunikasjonen til et nytt nivå.

mockup-mac-iphone-ipad-iphone-iec-hus webside

Reklamekampanje “9 av 10”

Tanken var å løfte merkevaren og kommunisere hus på en annen måte. For første gang skulle IEC-HUS gå ut i markedet å bygge merkevaren uten å vise frem hustypene sine. Ideen baserte seg på klisjeen fra Flåklypa Grand Prix: ”9 av 10 flintskaller foretrekker Brylcreem!”. Med mye humor presenterer vi stereotypene småbarnsfedre, svigermødre, hjemmekontorister, tenåringsdøtre, katter og små monstre – og deres utmerkede grunner til å foretrekke et IEC-HUS.

 

 

 

Et morsomt prosjekt som kom i kjølvannet av “9 av 10”-filmene var å dekorere IEC-hus’ egen skøytehall på Vinterbro. Vi lagde logo og fylte arenaen med små monstre på skøyter. Her er noen av dekorasjonene – den første viser vei til vaffelkiosken i andre etasje.

 

Små monstre