KUNDE: Quick Car Fix

PROSJEKT: Idé og konseptutvikling

Å miste noe på stortåa kan gjøre sinnsykt vondt, det kan faktisk være vondere enn å brekke beinet, eller enda mer alvorlige tilstander.

Sånn er det med skader på bilen også, vi vet at det svir mer å få en ripe i lakken enn en totalskade som forsikringen dekker. Dette var utgangspunktet da Oktan Oslo skulle lansere det nye smart-repair konseptet Quick Car Fix. 

Oktan har utviklet merkevareplattform, designprofil og lanseringskampanje for virksomheten, som tidligere het SkadeVekk. 

Reklamefilmene er produsert av Sheriff Film Company, med Alexander Halvorsen på regi, i kreativt regi-felleskap med Nic & Sune. 

Quick Car Fix er en helt ny merkevare – så vi lot en egenprodusert animasjonsfilm gjøre jobben med å forklare hva Quick Car Fix gjør, nemlig å tilby småreparasjoner der du er. Quick Car Fix har små verksteder strategisk plassert, for eksempel på parkeringsplasser utenfor kjøpesentre. Det går raskt å få prisoverslag på mobilen – du tar ganske enkelt bilder av skaden og laster opp på en mobilvennlig nettside. Reparasjonen gjøres mens du er inne og storhandler!