Kunde: Respons Analyse
Prosjekt: Ny visuell identitet

Respons er et av de største fullservice analysebyråene i Norge, og tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester. Respons er lokalisert i både Bergen og Oslo, og omfatter omlag 20 personer med bred faglig bakgrunn, noe som sikrer kvalitet i gjennomføring av både kvantitative og kvalitative undersøkelser.

Om kunden


Oppgaven

I forbindelse med sammenslåingen av Respons Analyse og Moods har Oktan utviklet en ny visuell profil. 

Respons ønsket seg en identitet som er menneskelig, som har med seg både det kvalitative og kvanitive og som viser en moderne og leken tilnærming til analyse. 

Oktan har utviklet ny webside, logo, fargepalett, grafiske tilleggs­elementer, bildestil og ikoner, retningslinjer og maler for deres visuelle profil. 

Oktan har levert ny visuell identitet, som blant annet består av:

  • Logo
  • Weddesign
  • Fargerpalett
  • Symbol
  • Retningslinjer for bruk av bilder
  • Retningslinjer for bruk av profil
  • Markedsmateriell

 

Logo

Respons logo består av navnetrekk og symbol. Logoen kan benyttes i flere farger. Symbolet kan assosieres både som en [R] og en snakkeboble – som understreker hva Respons er. Kommunikasjon med mennesker.

 

 

Hovedsymbol

Symbolet kan benyttes som grafisk element, og det kan benyttes uavhengig av logoen. Symbolet kan brukes over bilder eller fargde flater. Enten i heldekk, gradient eller transparent.

 

 

Visittkort

Alle ansatte har valgt sin egen farge på visittkort og logo. Dette er med på å underbygge kundens ønske om å ha 
en identitet som er menneskelig, og som har med seg både det kvalitative og kvanitive og som viser en moderne og leken tilnærming til analyse. 

Oktan Oslo hjalp oss til å modernisere vår profil og vi er utrolig godt fornøyd med resultatet!

Anne Gretteberg Meyer

Byråleder Respons Analyse Oslo