I forbindelse med sammenslåingen av Respons Analyse og Moods har Oktan utviklet en ny visuell profil.
Respons ønsket seg en identitet som er menneskelig, som har med seg både det kvalitative og kvanitive og som viser en moderne og leken tilnærming til analyse.
Oktan har utviklet ny webside, logo, fargepalett, grafiske tilleggselementer, bildestil og ikoner, retningslinjer og maler for deres visuelle profil.
Oktan har levert ny visuell identitet, som blant annet består av:
Respons logo består av navnetrekk og symbol. Logoen kan benyttes i flere farger. Symbolet kan assosieres både som en [R] og en snakkeboble – som understreker hva Respons er. Kommunikasjon med mennesker.
Symbolet kan benyttes som grafisk element, og det kan benyttes uavhengig av logoen. Symbolet kan brukes over bilder eller fargde flater. Enten i heldekk, gradient eller transparent.
Alle ansatte har valgt sin egen farge på visittkort og logo. Dette er med på å underbygge kundens ønske om å ha
en identitet som er menneskelig, og som har med seg både det kvalitative og kvanitive og som viser en moderne og leken tilnærming til analyse.
Anne Gretteberg Meyer
Byråleder Respons Analyse Oslo