Kunde: Kruse Smith Eiendom
Prosjekt: Skårersletta Kvartal

Oktan Oslo har hatt totalansvaret for markedsføringen av Kruse Smiths spennende nyboligprosjekt på Lørenskog, Skårersletta Kvartal. Vi har utviklet og drevet en vellykket digital kampanjestrategi og bidratt til at prosjektet ble en salgssuksess.

 

Ulike målgrupper – ulike budskap og kanalvalg 

På Skårersletta i Lørenskog er bygningsarbeidet, i regi av Kruse Smith, i full gang. Prosjektet består av hele fem bygg bygget rundt et hyggelig gårdsrom, med boliger i flere prissjikt. Toppleilighetene med private takterrasser er egnet for veletablerte med høy kjøpekraft. De arealeffektive boligene med flere soverom appellerer til barnefamilier, mens to-romsleilighetene, og boligene med utleiedel, er gunstige og tilgjengelige for førstegangskjøpere.

For å kunne levere skreddersydd kommunikasjon til de utvalgte målgruppene begynte vi med å utvikle tre personas som representerer idealkundene. Vi foretok deretter en omfattende SEO-analyse for å finne ut hva potensielle kjøpere er opptatt av.  

Det kreative teamet som har jobbet med Skårersletta kvartal består av designere, tekstforfattere, kreatører og performance-spesialister. Det ble laget en publiseringsplan basert på seo-analysen som tok utgangspunkt i at våre personas skulle få sin egen skreddersydde kundereise basert på livssituasjon, personlige preferanser og foretrukne medieplattformer.

Vi har lansert flere salgstrinn i prosjektet og annonseringen har foregått i et kontinuerlig løp det siste året. Det er benyttet programmatiske bannere, betalt søk og sosiale medier for å treffe våre personas med utvalgte budskap. Underveis har vi tracket og analysert effekten av kanaler og budskap for de ulike målgruppene. Denne innsikten er så benyttet som grunnlag for å optimalisere og videreutvikle kampanjen.
 

Nettsiden

Oktan Oslo utvikler og drifter skårersletta.no. Nettsidene er enkle og intuitive å bruke. Her finner man informasjon om beliggenhet, leilighetene, samt boligvelger og prisliste. For at annonseringen skal oppleves som relevant og nyttig for målgruppene opprettet vi bloggen Kvartalsliv med utvalgt tematikk basert på SEO-arbeidet. Artiklene i bloggen har fungert som landingssider for annonseringen.

 

En mac og en mobiltelefon som viser nettsiden til Skårersletta

 

Programmatiske bannerannonser

Det er laget ulike sett med programmatiske annonser til ulike målgrupper for Skårersletta kvartal. Disse annonsene rekrutterer trafikk til nettsiden og leads til meglerne. I forbindelse med valget høsten 2017, laget vi en morsom kampanje basert på slagordene til de ulike politiske partiene. Arbeiderpartiets ”Alle skal med!” ble til ”Alle skal Bo!” og Høyres ”Vi tror på Norge!” ble til ”Vi tror på Skårersletta!”.  

Rosa banner med slagord inspirert fra valgkampen

bannerannonser som viser en som slapper av i gresset. Teksten: Kvartalsliv er å spise, spille og slappe av i egen bakhage           bannerannonse som viser to små jenter på tur i en grønn park, og teksten: kvartalsliv betyr nye vennskap

 

Facebook og Instagram

Vi håndterer alt som skjer i sosiale medier for Skårersletta Kvartal. Vi kommuniserer med kunder og interessenter og holder dem oppdatert på fremdrift og nyheter. Annonser og budskap har blitt tilpasset plattformenes egenskaper og fordeler. Vi har blant annet utnyttet vertikalformatet som fyller hele mobilskjermen. 

Thomas Eriksen, som er megler for prosjektet stilte velvillig opp når vi i november ville filme litt fra visningssenteret. De vertikale videoene ble blant annet brukt på Facebook og i Instagram-stories og genererte masse trafikk. 

Meglerne melder at salget har overgått forventningene og at det er godt med besøk på visningene. 

Tre facebookannonser vi har kjørt for Skårersletta

 

Tre vertikale annonser som er kjørt på Instagram Stories

 

Grafisk profil og salgsmateriell

Vi har også utformet den grafiske profilen og tilhørende kampanjemateriell for Skårersletta Kvartal. 

Den delen av prosjektet kan du lese mer om her.

 

 

Jeg er meget fornøyd med både innspill og det kreative arbeidet Oktan gjør. Vi kan skilte med Østlandets best solgte prosjekt, det er neppe en tilfeldighet. Et godt resultat krever sitt forarbeide og ikke minst god oppfølging underveis, og nettopp her var det viktig å få bistand fra Oktan Oslo som kunne fremme synlighet, budskap og ikke minst nå ut til våre potensielle kunder.

Monica Hoff

Kruse Smith Eiendom