KUNDE: The Well

PROSJEKT: Ny spakultur til Norge

Om kunden

The Well er Nordens største opplevelsesparadis kun 15 minutter fra Oslo. The Well er et eksklusivt spa- og velværekonsept som blant annet inkluderer tyrkisk hamam, en japansk sone, badstuetradisjonen rhassoul og en kontinental oase med bassenger, dusjgrotte og saunaer.

The Well har egen restaurant med 250 sitteplasser, stor uteservering, 15 badstuer og 11 bassenger og kulper. Målet er å sette Norge på det internasjonale spa- og velværekartet.

Oppgaven

Canica ønsket en samarbeidspartner som kunne ta hånd om alt – fra a til å – når det gjaldt kommunikasjon og merkevarebygging. Dette omfatter alt fra utvikling av merkevareplattform og kommunikasjonsstrategi til utarbeidelse av grafisk profil og visuell identitet.

Oktan har levert 360 grader kommunikasjon til The Well, som blant annet består av:

  • Merkevareplattform
  • Kommunikasjonsstrategi (hva skal vi si til hvem, i hvilke kanaler skalvi si det, når og med hvilken kraft skal vi si det)
  • Visuell identitet
  • Farger
  • Typografi og retningslinjer
  • Ny nettside for thewell.no
  • Fotostil
  • Utviklet egne ikoner
  • Lanseringskampanje
  • Markedsmateriell
  • Pakningsdesign egen merkevare
  • Innholdsmarkedsføring på nett
  • Innholdsproduksjon sosiale medier
  • Rekrutteringskampanje
  • Fasadeskilting

 

Merkevareplattform

Oktan har i samarbeid med The Well utviklet selskapets merkevareplattform, bestående av visjon, verdier og kundeløfte.

 

Nettsider

Responsive nettesider som ivaretar The Wells nye visuelle identitet med et tidsriktig og varig uttrykk. Oktan har stått for UX-design og frontend utvikling. I tillegg til selve kundereisen, for å formidle den totale kundeopplevelsen. Sidene er meget omfattende og har vært et spennende prosjekt for Oktan.
 

Ny logo

Logoen består av et navnetrekk og et symbol. Symbolet skal forestille en fontene som igjen symbolierer vann. Derav navnet The Well som betyr brønn.

The Well logo

Postaler

De overordnede trykksakene er subtile og lekre. Logosymbolet er i gullfolie på forsiden og i UV-lakk på baksiden. Her viser vi eksempler på: Brevark, konvolutter og to-sidig visittkort.

Restaurantmenyer og gaveposer

Oktan har laget restaurantmenyer og gaveposer i profilfargene med trykkfinesser som blindpreg, gullfolie og spott-lakk.

Restaurantmeny i flere farger

Ikoner til skilt

Oktan har utviklet egne ikoner til skilting og andre flater.

Bilde av de ferdige skiltene med ikoner

Pakningsdesign

Oktan har uviklet eget pakningsdesign for produktseriene: Scent of The Well SIGNATUR og Scent of The Well JAPAN. Etikettene er uført i The Wells profilfarger og er trykket på vanntett papir med metallic farger. The Well har utviklet sin egene dufter: SIGNATUR-serien er inspirert av den nordiske skogen. Med eteriske oljer fra blant annet gran, einebær og den unike klipperosen. JAPAN-serien er laget med eteriske oljer av petitgrain, ylangylang, jasmin, avocado og kirsebærblomst.

Brosjyrer

Et utvalg brosjyrer i The Wells profilfarger. På enkelte brosjyrer har vi benyttet metallfolie og matt bestrøket papir. Dette gir et et subtilt og delikat uttrykk.

SpabokBrosjyrer i flere utgaver

DM

DM-kampanje for gavekortsalg rettet mot bedriftsmarkedet.

Brettet DM

Fotostil

Oktan har utviklet en egen fotostil i samarbeid med fotograf Glenn Røkeberg. Bildene skal være informative og opplærende i forhold til den kontinentale spa-kulturen, samtid som de skal gi inntrykk av hva The Well er. Bildene ergjennomført med profesjonelle modeller.

Bilde av mineralspa

Bassenget på The Well

Oljespa