Hvordan bruke emosjonell intelligens for å skape ny kunnskap

06.10.2017

Konkurransen i samfunnet er blitt hardere. Digitaliseringen og endringstakten er raskere enn noen gang. Hierarkiske organisasjonsformer oppløses til fordel for «flate» og fleksible former med mye lagarbeid. Kompetansekravene øker. Også innen markedsføring. Men ofte er ressursene knappe. Det må prioriteres. Det nytter ikke med en god strategi hvis du ikke har medarbeidere med rett kompetanse for å gjennomføre den. Strategi og kompetanse må derfor ses på som to sider av samme sak.

Les mer

Årsrapporten - vårens vakreste eventyr

19.09.2017

Nå er tiden kommet for å sette i gang arbeidet med å planlegge arbeidet med et av årets viktige kommunikasjonskanaler - årsrapporten. Ikke tenk at dette er årets pliktløp, men årets mulighet til å gjøre en revisjon av egen kommunikasjon. Rapporten er en investering i intern tid og innkjøpte tjenester og vi kan bistå dere med å få mest mulig ut av investeringen.

Les mer

Stemmesøk vil eksplodere

01.08.2017

“I dag vil jeg spise sushi til lunsj, hvor har de best utvalg og pris?”

Les mer

Bank og finans i endring, fra tastatur til stemmebruk og mer

20.01.2017

Mange ønsker banktjenester levert av Silicon Valley. Hva skjer med UX når input går fra tastatur til stemme?

Les mer

Googles algoritmer, dronepost, Neon nettleser og mer

13.01.2017

Et tilbakeblikk på Googles algoritmer og hva som kommer, post levert med drone i Frankrike, ny nettleser fra Opera og mer om ting i tiden.

Les mer

Nytt om ArtificiaI Intelligence, SEO-trender og mer

06.01.2017

Her følger litt nytt om Artificial Intelligence som ventes å bli stort i år, SEO-trender for 2017, Amazon som etablerer fysiske butikker og mer som kan være greit å få med seg.

Les mer

Beste apps 2016, Kahoot og HTTPS med mer

30.12.2016

En liste over de 50 mest populære appsene i 2016, Kahoot tar store steg innen læringsteknologi og Google Chrome legger større vekt på HTTPS.

Les mer

mCASH, content marketing, gruppevideo i Messenger med mer

23.12.2016

mCASH har lansert betaling direkte i apper, vår egen Børre Thorstensen har skrevet om content marketing og det har blitt mulig med gruppevideosamtale i Messenger. Les mer om dette og mere til..

Les mer

Content Marketing - merkevarens kommunikasjonskapital

22.12.2016

Det finnes ingen snarvei til vellykket Content Marketing. En tydelig strategi og målrettet, hardt arbeid med prøving og feiling gir deg innsikten som kan sikre deg en sterk merkevare-posisjon og lønnsom vekst. Riktig måling gjør at du vet hva som fungerer, hva som kan kuttes og hva som må forbedres. Har du ikke kompetanse, vilje, kondis og ressurser? Be om hjelp. Det kan lønne seg.

Les mer

Amazon Prime for Norge, nytt i AdWords med mer

16.12.2016

Amazon har gitt oss både lokale og internasjonale nyheter denne uken. Her på berget har Amazon Prime blitt lansert. Prime har eksistert en stund i det store utland, men er altså nå også tiljgengelig for oss i Norge.

Les mer

Den kjedelige reklameoppskriften

13.12.2016

I dag har jeg jobbet en dag hos Oktan i forbindelse med "Gi av deg selv"-dagen arrangert av Foreningen Norge-Sierra Leone. Pengene jeg har tjent går til foreningen. Helen Anker (16).

Les mer

Pass På Plassen!

21.11.2016

Hvilken plass? Plassen din i Googles søkeresultat. For de fleste er det viktig å være godt synlig hos Google. Å dukke opp når en potensiell kunde aktivt leter etter produktet og/eller tjenesten din er uten tvil fornuftig.

Les mer

Forfølgende Frukt

10.11.2016

Det var overskriften sin det! Her må det forklaring til. Som markedsførere er vi alltid på jakt etter frukt som henger lavt.

Les mer

UX som beveger

27.09.2016

En gang i et land langt borte, for lenge lenge siden – forsto jeg at jeg gladelig kunne bruke resten av livet på å jobbe i krysningspunktet mellom grafisk design og animasjon.  Med andre ord: Jeg begynte å jobbe med motion-design.

Les mer

Blendet av tall

29.08.2016

I digital markedsføring handler det mye om tall. Vi tallfester visninger, klikk, likes, delinger osv. Det er lett å la seg blende av store tall.

Les mer

Et øyeblikk!

24.08.2016

En rekke små øyeblikk utgør den nye kundereisen. Hvordan kan du være tilgjengelig og nyttig i de øyeblikkene som teller for deg og dine tjenester og produkter?

Les mer

Vil du nå tabelltoppen i SEO? Gjør som Rosenborg!

27.05.2016

For å oppnå beste SEO-resultat for bedriften din, se på hvordan de beste fotballag jobber seg til topps i eliteserien.

Les mer

Derfor er SEO avgjørende for din bedrift

13.05.2016

Over 90 prosent av internett-opplevelsene starter med et nettsøk. Derfor er det avgjørende å være synlig i søkemotorene for kunder som er ute etter dine produkter og tjenester.

Les mer

Botsene kommer!

25.04.2016

Har du hørt om bots? Da jeg som gutt på 80-tallet ønsket meg en datamaskin, tenkte jeg den skulle være en det gikk an å snakke med. Da Commodore 64 endelig kom i hus ble det jo ikke helt slik. I den siste tiden har mulighetene kommet og botsene ligger an til å sette sitt preg på 2016.

Les mer

Connecting the dots*

29.02.2016

Hans Roslings fremstillinger av helseutvikling i den tredje verden forbløffer alle som ser dem. Det står ikke så ille til i verden som man skulle tro, faktisk går det fremover både her og der - ikke minst i Afrika.

Les mer

7 punkter for å få en optimal landingsside

04.02.2016

En landingsside bruker du når du er ute etter å få den som besøker siden din til å foreta en bestemt handling. Denne handlingen kaller vi en konvertering og kan være et utfylt skjema, et kjøp eller et steg videre i en kjøpsprosess.

Les mer

Bruk nok, men ikke for mye på Facebook-markedsføring

28.01.2016

Benytter du Facebook i din markedsføring? Sett deg inn i alle funksjonene før du bruker mer enn nødvendig.

Les mer

Med hjerte for kommunikasjon

14.01.2016

Hun startet som klesdesigner og drømmer om hvite vidder. Senior kommunikasjonsrådgiver Siv Thorud brenner for nye utfordringer.

Les mer

Blir du funnet?

22.12.2015

E-handelen øker og over halvparten av alle salg skjer etter at kundene har gjennomført undersøkelser på nettet.

Les mer

Har du hørt om Internet of Things?

23.11.2015

Eller tingenes internett på godt norsk?

Les mer

Oktan Oslo og Signatur blir ett

19.11.2015

Oktan Oslo styrker staben ved å slå seg sammen med content- og designbyrået Signatur.

Les mer

Kostnadsfri innholdsmarkedsføring? Visst er det mulig!

10.11.2015

Ved å utnytte inntektspotensialet i bedriftens og merkevarens egne kanaler kan dine produkter og tjenester innholdsmarkedsføres kostnadsfritt.

Les mer

Markedsføring i et hav av digitale kanaler

06.11.2015

Digital markedsføring og sporing blir stadig mer komplisert i en verden hvor måten vi surfer på er i kontinuerlig endring og antall digitale flater stadig vokser.

Les mer

5 nytteverktøy for digital markedsføring

29.10.2015

Her er fem gode verktøy som kan effektivisere din digitale markedsføring til bedre resultater.

Les mer

Bli med på fagseminar med Google og Twitter

26.10.2015

«Creating a moment» handler om hvordan du skaper en effektiv og langsiktig digital tilstedeværelse. Meld deg på nå!

Les mer

Annonseblokkering - hvem tar regninga?

13.10.2015

Hei du!
Du der! Rett foran meg! Ser du meg ikke?

Les mer

Hvorfor du ikke kan lukke øynene for SEO

10.10.2015

Tidens mantra er at digital markedsføring virker og tradisjonell markedsføring stagnerer. Det handler om å være tilstede der kundene er og de er online, hele tiden, hele døgnet.

Les mer

Oktan Oslo er sertifisert Google-partner

01.10.2015

Som Google-sertifisert byrå, Google-partner, sørger Oktan Oslo for maksimalt utbytte av nettannonseringen din og gjør virksomheten din mer digitalt synlig.

Les mer

Om estetiske uttrykk, Instagram og gode visuelle løsninger

18.09.2015

- Det gjelder å ha øye for detaljene, sier stylist og senior designer Nina Malmberg i Oktan Oslo.

Les mer

Jeg er et offer for programmatic advertising

11.09.2015

I går fikk jeg nyhetsbrev for røde pumps. For noen uker siden fikk jeg reklame for stomiposer.

Les mer

Nytt om sosiale medier

08.09.2015

Nordmenns bruk av sosiale medier ligger fortsatt på et høyt nivå, viser ferske tall fra Ipsos MMI. Men noen nettsteder skiller seg ut – sjekk hvilke!

Les mer

og VIPPS, så trenger du ikke kontanter lenger

05.07.2015

I løpet av de siste ukene har DNB kuppet markedet for vennebetaling (og kanskje etter hvert mobilbetaling) i Norge. 100 000 nedlastinger av VIPPS-appen de første 10 dagene.

Les mer

Møt AD Keno Trolid

25.06.2015

Om kunst, kreativitet og kule designstoler. ? God design bringer fram gode følelser, sier han.

Les mer

Hvorfor content marketing?

19.06.2015

Poenget er å gi kunden innhold som hun eller han allerede er interessert i. Da holder det ikke å bruke tradisjonell reklame og papirbaserte medier.

Les mer

Skap en god bedriftsblogg

18.06.2015

Å blogge kan være blant de mest effektive måtene å innholdsmarkedsføre virksomheten. Vel og merke dersom en følger noen kjøreregler.

Les mer

Møt Anne, vår senior designer

02.06.2015

Om høye ambisjoner, tydelig formspråk og hva kanoturer i Nordmarka har å si for god design.

Les mer

Rare sosiale medier du kanskje ikke kjente til?

01.06.2015

Sosiale medier er blitt en integrert del av vår hverdag. Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram, Pinterest, Snapchat, Google+ og Periscope er eksempler på mye brukte sosiale medier i Norge. De fleste av oss bruker 2-4 sosiale medier og har mer enn nok med det.

Les mer

iBeacon - Er gulroten stor nok?

21.05.2015

Jeg er nysgjerrig og skeptisk i forhold til iBeacons og alt snakket om at det er denne dingsen (teknologien) som skal bringe handelens online og offline-verden sammen. På nettet kan alt måles, men i den fysiske butikken er de fleste anonyme.

Les mer

iBeacon - til glede eller besvær?

18.05.2015

iBeacon er en trådløs teknologi fra Apple som utvider mulighetene for lokasjonstjenester. Teknologien sørger for at en liten dings, en Beacon, kommuniserer med feks en smarttelefon via bluetooth. Helt enkelt forklart gir iBeacon et varsel til dine apper når du nærmer deg eller forlater en lokasjon hvor det er en Beacon.

Les mer

Om innholdsmarkedsføring og redaktørens rolle

05.05.2015

Content marketing er null verdt hvis du mister oversikten og lar humla suse.

Les mer

Googleresultatet prioriterer mobilvennlige nettsider

27.04.2015

Den 21. april startet Google utrullingen av en ny rangeringsalgoritme. De fremhever de som tenker på mobile brukere.

Les mer

Bedre kunderelasjoner med brukergenerert innhold

16.04.2015

God innholdsmarkedsføring handler ikke bare om å tilby nyttig og verdiøkende innhold. Utnytt også brukergenerert innhold til å styrke kunderelasjonene dine!

Les mer

Periscope - nærmere teleportering kommer du ikke

11.04.2015

Det dukker stadig opp nye sosiale medier.  Mange får et kortvarig liv og går over i glemselen, mens andre tar av som  nyttårsraketter. Oppfinnsomheten er stor og iveren etter å prøve nye ting er glødene. Vi tar en titt på Periscope.

Les mer

Snapchat som merkevarebygging

27.03.2015

Hvor mange bedrifter følger du på Snapchat? Spørsmålet kom i facebookgruppen Stort og smått om sosiale medier i Norge. Helt ærlig? Null.

Les mer

Skreddersydd innhold som virker

27.03.2015

Utnytt egne kanaler til mer synlighet, salg og mersalg gjennom skreddersydd innhold tilpasset dine kunder og målgrupper. Med Oktans nyutviklede innholdspakke viser vi deg hvordan.

Les mer

Oktan med ny designprofil

27.03.2015

Et kolon-tegn og en ny fargepalett preger vår nye grafiske identitet.

Les mer

Den store matvarekrigen

18.03.2015

Dagligvareleverandørenes Forening (DLF) la denne uken ut en rapport gjenomført av Oslo Economics som omhandler økte matvarepriser og retter skylden for økte matvarepriser mot de store matvarekjedene.

Les mer

TV-reklame feirer snart 75 år

14.03.2015

I dag er vi godt vant med reklame på TV og har vel for lengst godtatt at det er en del av "pakka" for å kunne ha mange kanaler å velge i mellom. Selv om det er nesten 75 år siden den første TV-reklamen gikk på lufta er det ikke lenge siden vi ble introdusert for fenomenet TV-reklame i Norge.

Les mer

Riksdekkende lokal annonsering på Facebook

06.03.2015

Denne uken vil jeg dele to planlagte facebook-kampanjer med dere. Kundene er i to veldig forskjellige bransjer, men de har det til felles at de begge selger kapitalvarer. Og de har lokal tilstedeværelse i hele Norge.

Les mer

Facebook Relevanspoeng - noe du bør kjenne til?

01.03.2015

Facebook har nå lagt til et nytt måleparameter i Annonseadministrasjonen som de kaller "Relevanspoeng".  Facebook relevanspoeng er en verdi som måler kvaliteten på annonsene dine. Dette for å hjelpe deg som annonsør å utforme bedre budskap og bli mer målrettet.  Relevanspoeng vises på en skala fra 1-10 hvor 10 er best.

Les mer

#Hashtag#Bashtag

20.02.2015

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Det blåser fra Dauingfjell og Twitter er et hardt og nådeløst sted. Noen vil si et slemt sted, selv velger jeg å sitere den digitale sjuende far i huset, Marshall McLuhan: det er verken ondt eller godt, det bare ER.

Les mer

Performance Marketing - Google og galskap !

12.02.2015

Som alltid og spesielt nå i den digitale tidsalder handler det om tre ting i reklame:
Rett budskap - til rett person - til rett tid. Den store forskjellen fra tidligere og til nå er at vi nå virkelig kan treffe blink med konkrete bevis på effekten.

Les mer

Jakten på den magiske ingrediensen

05.02.2015

Hva er Willy Wonkas hemmelige ingrediens? Hva er det som skjuler seg i Merchandise 7X, den hemmelige oppskriften som ligger oppbevart i en safe i Coca-Colas hovedkvarter? Hva inneholder en Marlboro-sigarett, egentlig? Og hvorfor er vi så fordømt hekta på sosiale media?

Les mer

Visuell identitet - hvorfor bry seg?

29.01.2015

En visuell identitet rommer alt en bedrift står for og vil formidle til kundene sine. Da spiller også papiret en viktig rolle.

Les mer

Vår organisasjonskultur og våre kjerneverdier

23.01.2015

Oktan Oslo er en del av konsernet Media Bergen. I en stor organisasjon er det viktig at vi har et felles verdigrunnlag og at vi jobber sammen for nå målet. Derfor har vi definert noen holdninger som definerer oss som medarbeidere og selskap.

Les mer

Hekta på Pinterest

20.01.2015

Ja, jeg er en Pinterest-entusiast, selv om dette er et sosialt medium som i hovedsak brukes av kvinner. Ikke så rart, da dette virkelig er en verden full av inspirasjon om all verdens rare, sære, flotte, skremmende, humoristiske, nyttige og lærerike ting. Jeg forstår ikke helt at gutta ikke har hengt seg på da det er vel så mye interessant for dem som for kvinner der inne.

Les mer

Seminar- og konferanseoversikten for reklame og markedsføring 2015

16.01.2015

Det er det samme som skjer hver gang - plutselig dukker det opp et seminar eller en konferanse vi gjerne skulle ha deltatt på og vi må hive oss rundt for å få ryddet plass i allerede fulle kalendere. I år har vi lovet oss selv at vi skal ha full oversikt og sørge for å melde oss på det mest relevante i tide.

Les mer

Her er alle viktige spådommer og trender 2015

09.01.2015

Godt nytt år!
Tiden er igjen kommet for å spå hva som vil være de mest aktuelle spådommer og trender 2015.

Les mer

Happy shopping

23.12.2014

O - jul med din glede og barnlige kjøpelyst. Julaften er få timer unna, og butikkene nærmest overfylt av mennesker. Men blir vi lykkeligere av å handle? Og hva bruker vi egentlig pengene på?

Les mer

Derfor ble ikke årets julehandel gjort på nett!

21.12.2014

Drøyt 3 av 10 julegaver som nordmenn hittil har handlet i år, er kjøpt på internett - skrev Kampanje 28. november og baserte seg på en undersøkelse utarbeidet av PostNord.

Les mer

Folk ønsker en enkel og "fair" handel!

11.12.2014

Handel vil skje der det er mest praktisk, enten det er online eller i fysisk butikk. Tilgjengelighet har alltid vært og vil for alltid være viktig for handel. Da jeg var markedssjef i Rimi Norge på tidlig 90´tallet snakket vi alltid om viktigheten av tilgjengelighet ved etablering av butikker. Det har alltid vært og vil forbli viktig. Tilgjengelighet, tilgjengelighet, tilgjengelighet var de tre viktigste tingene, og så kom pris på en god fjerdeplass.

Les mer

Hvordan skape et godt samarbeidsklima?

04.12.2014

Som tegn på vårt gode samarbeidsklima, kom det for en tid tilbake, en pakke til oss fra Tele2. Pakken inneholdt denne fantastiske kaken. Kaken smakte fortreffelig, men det var budskapet kaken bar, som smakte aller best. Det er lett å forstå hva slikt betyr. Tryggheten og gleden det gir, og ikke minst hvor lett og lystbetont det blir å yte det lille ekstra i en ellers stresset hverdag. Vi i Oktan Oslo mener at et godt samarbeidsklima utvikles basert på noen grunnleggende holdninger til hva samarebeid bygger på. Holdninger som selvfølgelig må prege begge sider i samarbeidet. Bara da blir det magisk og det er ikke grenser for hva man kan skape sammen.

Les mer

Hvordan lage en webstrategi

27.11.2014

"Vår webstrategi er å ikke ha noen strategi!" Sa en tidligere sjef av meg en gang. Han forklarte videre at ting endret seg så fort at det var den beste strategien.

Les mer

Let me put my love into you

20.11.2014

Om hva Sissel Gran, helikoptre, enarmede banditter, AC/DC og god gammeldags TLC kan tilføre den digitale hverdagen.

Les mer

Fra tradisjonell reklame til digital markedsføring

14.11.2014

Frem til i dag har du hatt god oversikt over hvilke reklamekanaler og virkemidler du har tilgjengelig for å gjøre kundene oppmerksomme på hva du har å tilby. Du har prøvd mange og har en god formening om hva som fungerer til hvilke anledninger.

Les mer

Attain - suksess med søkemotormarkedsføring

06.11.2014

Flere og flere bedrifter benytter seg av internettmarkedsføring som en del av markedsmiksen og søkemotormarkedsføring er i dag en svært viktig del av dette.

Les mer

Innhold som gjør en forskjell

06.11.2014

Med smartphones, laptops og tablets er alle blitt innholdsprodusenter der terskelen for å lage digitalt innhold er lav. Det er bra! Men skal en skape godt innhold for en organisasjon eller en virksomhet - trenges det grundigere grep.

Les mer

Nettsidene - selvbetjeningsstasjon eller firmapresentasjon?

31.10.2014

Blir du frustrert når du prøver og finne informasjon på nett uten å lykkes? Det er du nok ikke alene om. Mang en gang har jeg søkt informasjon på bedrifters nettsider uten hell. Dette er informasjon som jeg i dag ville forvente lå enkelt tilgjengelig for meg som kunde, og som jeg ville kunne tilegne meg på et blunk.

Les mer

Er det egentlig noen som klikker på bannerannonser?

24.10.2014

Du blir eksponert for tusenvis av annonser hver dag . Finn ut hvordan bannerannonser og betal-pr-klikk annonser fungerer, og hvordan vi måler dem.

Les mer

Fakta om juleshopping

16.10.2014

Juleshoppingen er straks over oss igjen, og for mange retailere er dette redningsplanken for å overleve også dette året.

Les mer

Hvorfor engasjere seg på sosiale medier?

13.10.2014

Og er du forberedt på hva som forventes av din bedrift?

Les mer

Handelskonferansen 2014 på 1 minutt

29.09.2014

Handelskonferansen 2014 - Årets viktigste møteplass for norske retail-ledere gikk av stabelen 23.september. Her er en oppsummering som tar deg ca. 1 minutt.

Les mer

Kommuniser bedre med Universell Utforming

18.09.2014

Nye forskrifter for Universell Utforming av IKT kan være et konkurransefortrinn for din virksomhet. Gode brukeropplevelser gir fornøyde kunder, noe som igjen kan generere økt konvertering og lønnsomhet for virksomheter på nett.

Les mer

Bannerannonsen feirer 20 år - hipp hurra!

11.09.2014

Hipp hurra for bannerannonsen som feirer 20 år.

Mye har skjedd på disse 20 årene og de digitale annonsemulighetene har vært gjennom en rivende utvikling. Vår fokus er selvsagt på dagens løsninger og fremtidens muligheter, men vi skal allikevel koste på oss et lite tilbakeblikk.

Les mer

Lakksko til bryllup. Hvordan søkemotoroptimalisere en nettside

04.09.2014

Jeg sitter her og ser på bryllupsbildene mine som ble tatt 16. august. Dagen gikk over all forventning, og vi ser ikke så verst ut på bildene. Planleggingen og innkjøpene av det vi trengte til bryllupet var til tider ikke like rosenrødt. Det var rett og slett vanskelig å finne butikker å gi pengene mine til.

Les mer

Mer enn salg!

28.08.2014

Noen tanker om hvordan jeg ser retail-markedet og muligheter til justering av virkemidler.

I retail er det en “saying”: "Det du ikke selger i dag, får du ikke tatt igjen i morgen". Dermed er mottoet: Selg som pokker i dag! Dette kombinert med ekstrem konkurranse gir for mange retailere en situasjon med SALG hele tiden, hver dag, hele året.

Les mer

Vi er visuelle dyr

25.08.2014

70 prosent av sansereseptorene våre sitter i øynene. Et tidels sekund er alt vi trenger for å oppfatte en visuell scene, enten det er et bilde på en utstilling eller vi runder et gatehjørne i en ukjent by. Det tar oss 150 millisekund å oppfatte et symbol, og ytterligere 100 millisekund å tolke det. Ett bilde sier ikke bare mer enn tusen ord, det sier det tusen ganger raskere.

Les mer

Tenke det, ville det, men gjøre det, nei, det skjønner jeg ikke

15.08.2014

Henrik Ibsens ofte siterte visdomsord kan også fungere som en treffende beskrivelse på den tidsklemma som mange av oss faktisk opplever på jobben. Intensjonene er ofte gode. Viljen til å få det gjort likeså. Men så var det dette med tiden da, som liksom aldri helt strekker til. Alle møtene som skal gjennomføres, alle aktivitetene som skal planlegges. Alt som kommer opp ad hoc og som må tas tak i og prioriteres, fremfor det man egentlig hadde planlagt å skulle få utført. Så når skal en stakkar da få tid til å faktisk gjøre det?

Les mer

Kommunisér og konverter med digitale bilag

14.08.2014

Digitale bilag eller magasin er redaksjonelle og interaktive annonseprodukter som kan generere økt trafikk av nye og eksisterende kunder til din nettside og nettbutikk.

Les mer

Nesten 100 grunner for å klemme mobilen hver dag!

07.08.2014

Etter 3 herlige ferieuker i USA sitter jeg på flyet hjem fra New York. Med nesten 7 timers flytur får tankene god tid til å vandre. Godt blandet med flotte opplevelser er jeg også noen erfaringer rikere. En av disse er hvilken rolle mobilen min har hatt på reisen.

Les mer

Interaksjonsdesign (IXD) og brukeropplevelse (UX)

01.07.2014

En god brukeropplevelse kan selge mer, og gi deg mer fornøyde kunder. Det kan utgjøre forskjellen mellom programvare som blir brukt og sprer seg, til noe som blir forsøkt én gang, og så lagt vekk. Så, hva er god interaksjonsdesign og hvilke tanker og ideer ligger til grunn når vi skal designe en god brukeropplevelse?

Les mer

Tilbudsavis - 6 suksesskriterier! Del 2/2

25.06.2014

Tilbudsavis i merkebygging. Bare ved å kaste et blikk på tilbudsavisen skal jeg forstå at den er fra deg.

Les mer

Tilbudsavis - 6 suksesskriterier! Del1/2

20.06.2014

Vi hører ofte spørsmål om hvorvidt det er verdt å investere i tilbudsavis på papir. Mye tyder på at det fremdeles gir god ROMI (Return On Marketing Investments).

Les mer

Content marketing - nettstedet er kjernen!

18.06.2014

Den pulserende kjernen i «content marketing» er nettsiden din. Det er her all informasjon fra bedriften til omverdenen er samlet.

Les mer

Handlingsutløsning eller infotavle? Penga eller livet!?

16.06.2014

Hands up! Penga eller livet? Kanskje ikke helt relevant, men barndommens minner kommer til overflaten når jeg sitter og skriver.

Les mer

Hvordan lage en god hjemmeside

13.06.2014

Hvordan skal man sortere innholdet på nettsiden for best konvertering? Her er noen tips til rekkefølgen.

Les mer

Innholdsmarkedsføring - hype eller mulighet?

03.06.2014

Content marketing, eller innholdsmarkedsføring på godt norsk, er blitt et stadig hetere område for markedsførere.

Les mer

VIL DU VITE MER?

KONTAKT OSS