Nytt om ArtificiaI Intelligence, SEO-trender og mer

Her følger litt nytt om Artificial Intelligence som ventes å bli stort i år, SEO-trender for 2017, Amazon som etablerer fysiske butikker og mer som kan være greit å få med seg.

06.01.2017

Bilde av Kristofer Anker

Kristofer Anker - Rådgiver/leder - digital marketing
Telefon: 486 05 980
E-post: kristofer.anker@oktan.no

Bente Sollid Storehaug lister opp de tre meste leste artiklene på bloggen digitalhverdag.media i 2016. Det som blant annet interesserte leserne i fjor var utviklingen innen butikksektoren, nå som nettgigangten Amazon etablererer fysiske butikker.

Den store messen Consumer Electronics Show åpnet denne uken i Las Vegas. Et høydepunkt for oss som er over snittet interessert i ny teknologi og gadgets. Wired har laget en film og sett på noen gadgetnyheter som blir lansert. Vi ønsker oss Airbar og Ozobot

AdvertisingAge har sett nærmere på en rapport fra Euromonitor og funnet frem til noen trender markedsførere bør være klar over i 2017. I 2017 er det beregnet at det vil komme 3,5 millioner nye brukere online i uken!

The Next Web gir oss fem trender innen søkemotoroptimalisering (SEO) vi må følge med på i 2017. Branded links er blant trendene som fremheves som viktig. Det ser ikke ut til at okt.an er mulig, men andre aktører kommer nok på banen i løpet av året. Farris bør kanskje ta en telefon til en kar i North Carolina - han eier farr.is.

Kunstig intelligens (Artificial Intelligence) er spådd å ta av i år. Adweek har skrevet om hvordan aktører innen retail tar i bruk bots. Blant annet så skal Starbucks lansere en funksjon i appen sin som gjør at du kan snakke til din egen «barista», bestille kaffe og hente den i valgt café.

Litt om AI her:

Abonner på bloggen