Alt og alle søkes etter på internett. Brukere som søker etter produkter og/eller tjenester er et viktig publikum å være synlig for. Søkerne er ofte i det vi kaller Gjøre-fasen og er på jakt etter informasjon og i mange tilfelle klare til å handle. Derfor er det svært viktig for bedrifter å bli sett når det søkes etter deres varer og tjenester.

Google logo

Søkeordanalyse

Når AdWords skal være en del av en digital kommunikasjonsstrategi begynner vi alltid med en grundig søkeordsanalyse. I analysen avdekker vi ikke bare viktige ord og fraser for organisasjonen vi jobber med, men også de ordene og frasene brukerne faktisk bruker.

Kvalitetsscore

Det er enkelt å sette opp en kampanje i AdWords, men for å få best mulig effekt ut av den er det en rekke “best practices” som bør følges. Dette gjelder organisering av nøkkelord og annonsegrupper, utvidelser og ikke minst en optimalisert landingsside. Google ønsker alltid å gi søkerne sine gode svar og derfor belønner de de annonsørene som har best samsvar mellom nøkkelord/søkefrase og de svarene de gir på landingssiden sin. På bakgrunn av dette beregner Googles algoritme en kvalitetsscore til hvert nøkkelord. Jo høyere kvalitetsscore et nøkkelord oppnår dess lavere pris må man betale pr klikk.

Annonsetekster

En annonse i AdWords har klare begrensninger i hvor mye tekst man kan vise. Derfor er det svært viktig å ha gode tekster i annonsene. Våre tekstforfattere har lang erfaring med skrive denne type tekster og vet hva som skal til for å oppnå ønsket effekt.

Sporing

Ved å koble sammen analysesystemet og AdWords kan vi spore hvilke søk som utfører den ønskede handlingen, f.eks. et kjøp i nettbutikken, et utfylt skjema eller et abonnement på nyhetsbrev.

Optimalisering

En kampanje i AdWords er i stadig forandring og for å få best mulig effekt må vi optimalisere kontinuerlig. Vi ser hvordan de enkelte søkeordene leverer opp mot målene som er satt, avdekker nye søkeord og tester forskjellige annonsetekster.

Oktan Oslo er Google Partner og har flere ansatte som er sertifisert i AdWords.

“Always be relevant, create relevant campaigns, and give the user the answer to his query as precisely as you can.”

Marko Kvesic

Vil du vite mer om Google AdWords?
Vi kontakter deg gjerne!

Oktan Oslo er sertifisert Google-partner

01.10.2015

Som Google-sertifisert byrå, Google-partner, sørger Oktan Oslo for maksimalt utbytte av nettannonseringen din og gjør virksomheten din mer digitalt synlig.

Les mer

Pass På Plassen!

21.11.2016

Hvilken plass? Plassen din i Googles søkeresultat. For de fleste er det viktig å være godt synlig hos Google. Å dukke opp når en potensiell kunde aktivt leter etter produktet og/eller tjenesten din er uten tvil fornuftig.

Les mer