Enten vi kaller det film, video, animasjon eller motion graphics – levende bilder vokser enormt i en medievirkelighet dominert av Google og Facebook. Ny teknologi muliggjør reklamefilm som for få år siden ville kostet astronomiske beløp, og verktøyene for publisering er kraftigere enn noensinne.

Illustrasjonsbilde til film og animasjon gammeldags filmkamera

En ting som aldri endres

Film vil alltid handle om å fortelle historier som treffer både i magen, hjertet og hodet. Uansett om det er 5 sekunder eller 50 minutter er utgangspunktet det samme: Sterk og uforglemmelig formidling av budskap. 

Våre filmer skal skape engasjement, være tydelige og gjerne ha glimt i øyet. Oktan Oslo jobber sammen med et bredt nettverk av produksjonsselskaper, filmfotografer, lyddesignere og musikere. Animasjon og motion graphics gjør vi som regel selv. I alle produksjoner har Oktan Oslo den kreative og økonomiske prosjektstyringen. 

Filmproduksjoner

Gjennom et år produserer vi mange forskjellige filmer i Oktan Oslo. Noen er for kunder og noen er for oss selv. Alle produksjoner begynner med å definere hvilken historie det er som skal fortelles, hva som er hovedbudskapet, hvem filmen skal engasjere og hvordan den er tenkt brukt. På bakrunn av dette jobber vi idé- og konsept, før filmen storyboardes og til sist gjøres ferdig. 

Under er noen eksempler på våre filmproduksjoner. Du finner flere under arbeid i hovedmenyen.

 

Schneider Electric – Kampanjefilm 

Fellestiltakene LO-VIRKE - Presentasjon av virksomheten

Skårersletta Kvartal (Kruse Smith): Filmannonse til sosiale medier

 

Filmer vi lager om – og for – oss selv finner du på vår Facebookside :-)

3 smarte ting du kan gjøre med film.

Sosiale medier

Vi hjelper deg med kjappe, morsomme snutter til både YouTube, Instagram og Facebook

Animasjon

Forklar virksomheten din på under ett minutt, så slipper du å snakke så mye.

Motion graphics

Utnytt den grafiske profilen – få merkevaren din til å bevege seg.

“A story should have a beginning, a middle and an end, but not necessarily in that order.” 

Jean-Luc Godard

Vil du vite mer om film og animasjon?
Vi kontakter deg gjerne!

Vi er visuelle dyr

70 prosent av sansereseptorene våre sitter i øynene. Et tidels sekund er alt vi trenger for å oppfatte en visuell scene, enten det er et bilde på en utstilling eller vi runder et gatehjørne i en ukjent by. Det tar oss 150 millisekund å oppfatte et symbol, og ytterligere 100 millisekund å tolke det. Ett bilde sier ikke bare mer enn tusen ord, det sier det tusen ganger raskere.

Les mer

Snapchat som merkevarebygging

Snapchat som merkevarebygging

Hvor mange bedrifter følger du på Snapchat? Spørsmålet kom i facebookgruppen Stort og smått om sosiale medier i Norge. Helt ærlig? Null.

Les mer