Enten vi kaller det film, video, animasjon eller motion graphics - levende bilder vokser enormt i en medievirkelighet dominert av Google og Facebook.

Kamera i oransje sirkel

Markedsførere vet dette og ser mulighetene som åpner seg i takt med den teknologiske utviklingen. 

Ny teknologi muliggjør reklamefilm som for få år siden ville kostet astronomiske beløp og verktøyene for publisering er kraftigere enn noensinne. Bare langt billigere i bruk. Vi jobber sammen et bredt nettverk av produksjonsselskap, filmfotografer, lyddesignere og musikere. Animasjon og motion graphics gjør vi ofte selv – og det er Oktan Oslo som har kreativ og økonomisk kontroll på hvert prosjekt. Det sikrer at du som kunde får valuta for pengene – og at det ferdige resultatet passer som hånd i hanske. 

Det er en ting vil aldri endre seg:
Film vil alltid handle å fortelle historier som treffer både i magen, hjertet og hodet. Derfor er det dette som er det viktigste for oss: Sterk og uforglemmelig formidling av budskap.

Våre filmer skal skape engasjement, være tydelige, og gjerne humoristiske. Da har vi det gøy, publikum får noe å glede seg over, og dere som er kunder får valuta for pengene. 

3 smarte ting du kan gjøre med film.

Sosiale medier

Vi hjelper deg med kjappe, morsomme snutter til både Youtube, Instagram og Facebook

Animasjon

Forklar virksomheten din på under ett minutt, så slipper du å snakke så mye.

Motion graphics

Utnytt den grafiske profilen – få merkevaren din til å bevege seg.

“A story should have a beginning, a middle and an end, but not necessarily in that order.” 

Jean-Luc Godard

Vil du vite mer om film og animasjon?
Vi kontakter deg gjerne!

Vi er visuelle dyr

25.08.2014

70 prosent av sansereseptorene våre sitter i øynene. Et tidels sekund er alt vi trenger for å oppfatte en visuell scene, enten det er et bilde på en utstilling eller vi runder et gatehjørne i en ukjent by. Det tar oss 150 millisekund å oppfatte et symbol, og ytterligere 100 millisekund å tolke det. Ett bilde sier ikke bare mer enn tusen ord, det sier det tusen ganger raskere.

Les mer

Snapchat som merkevarebygging

27.03.2015

Hvor mange bedrifter følger du på Snapchat? Spørsmålet kom i facebookgruppen Stort og smått om sosiale medier i Norge. Helt ærlig? Null.

Les mer