Grafisk design møter du over alt. Til glede og forargelse. Skilt, logoer, brosjyrer, reklame, bøker, nettsider, produktemballasje, film og 
animasjon er bare noe av det vi omgir oss med som er grafisk design. 

Unknown Pleasures

Noen tenker på grafisk design som pynt, eller som et verktøy for å få nettsteder til å se bra ut. Men grafisk design handler like mye om hvordan noe fungerer, ikke bare hvordan det ser ut. All design handler om samspillet mellom form og funksjon. I motsetning til kunst må vellykket design appellere både visuelt og emosjonelt – samtidig som den skal løse en definert oppgave.

Poenget med grafisk design er altså å løse problemer på en effektiv og elegant måte. Som all annen design skal den være basert på en dyptgående forståelse av hvordan brukerne ser verden, hvordan de tenker, og hvordan de oppfører seg. Verktøyene en designer har til rådighet består av mer enn bare farger og fonter, det omfatter også brukerundersøkelser, prototyping, brukertesting, og mye mer.

Våre designere er erfarne og prisbelønte – men enda viktigere: Vi er nysgjerrige og har evnen til å se verden både fra siden og opp ned. Vi har lidenskap for det vi driver med og gir oss ikke før alle er fornøyde med designløsningen. Grafisk design er mer enn form og farge – vi ser faget som en del av noe større – nemlig kommunikasjon mellom oppdragsgiver og målgruppe. Eller rett og slett kommunikasjon mellom mennesker.

“There are three responses to a piece of design—yes, no, and WOW! Wow is the one to aim for.”

Milton Glaser

Vil du vite mer om grafisk design?
Vi kontakter deg gjerne!

Vi er visuelle dyr

25.08.2014

70 prosent av sansereseptorene våre sitter i øynene. Et tidels sekund er alt vi trenger for å oppfatte en visuell scene, enten det er et bilde på en utstilling eller vi runder et gatehjørne i en ukjent by. Det tar oss 150 millisekund å oppfatte et symbol, og ytterligere 100 millisekund å tolke det. Ett bilde sier ikke bare mer enn tusen ord, det sier det tusen ganger raskere.

Les mer

Oktan med ny designprofil

27.03.2015

Et kolon-tegn og en ny fargepalett preger vår nye grafiske identitet.

Les mer