Oktan Oslo leverer den kommunikasjonen din merkevare trenger for å leve. For merkevarer i dag skal ikke bare synes – de skal være aktive og ha dialog med sine målgrupper, uansett når og hvilken kanal det er snakk om. Og her, i rommet midt mellom teknologi og kreativitet, jobber vi for at du skal være klar.

oktan-oslo-reklame-kommunikasjon

Det er ingen hemmelighet at vi ikke liker å motta reklame, se reklame eller høre reklame. Det zappes og skippes så fort man kan. Men ikke bestandig. Det finnes reklame som får oss til å se, høre og dele. 

Det er slik reklame vi ønsker å lage sammen med deg. Kampanjer, filmer, annonser eller hva det nå er som skal til for å få ditt budskap ut – vårt mål er at de du skal snakke til ønsker å bruke tiden sin på deg og din merkevare. Hver eneste dag utfordrer vi oss selv, og hverandre, til å finne et bedre svar. Et bedre svar på gårsdagens spørsmål og morgendagens muligheter. Et bedre svar som, når vi lykkes, er det du tror på i morgen. 

Vi jobber med merkevarer som har den udefinerbare x-faktoren. Den du ikke helt kan sette fingeren på. Den som gjør at du kjenner den igjen uten å se en logo over hele skjermen eller arket. Vår oppgave er å få frem merkevaren både mellom og på linjene. Teknologi gjør oss i stand til å visualisere og dramatisere budskap på en overraskende og levende måte. Når teknologi møter kreativitet får man løsninger med både hjerte og hjerne. Smarte nok navigere seg frem i informasjonskaoset og treffe de du vil snakke med. Til å snakke direkte og å nå frem. Med hjerte og hjerne på rett sted får vi sjansen til å si hei. Sjansen til å be om oppmerksomhet – og få det.

Alle oss som jobber her drives av det samme målet. Å lage enda bedre kommunikasjon, uansett om det er sider som skal scrolles eller blas. For, i bunn og grunn, er oppgaven ganske enkel: Vi skal få sagt det du har å si.

"Creativity is like washing a pig. It’s messy. It has no rules. No clear beginning, middle or end. It’s kind of a pain in the ass, and when you’re done, you’re not sure if the pig is really clean or even why you were washing a pig in the first place."

Luke Sullivan

Vil du vite mer om reklame og kommunikasjon?
Vi kontakter deg gjerne!

Den kjedelige reklameoppskriften

13.12.2016

I dag har jeg jobbet en dag hos Oktan i forbindelse med "Gi av deg selv"-dagen arrangert av Foreningen Norge-Sierra Leone. Pengene jeg har tjent går til foreningen. Helen Anker (16).

Les mer

Fra tradisjonell reklame til digital markedsføring

14.11.2014

Frem til i dag har du hatt god oversikt over hvilke reklamekanaler og virkemidler du har tilgjengelig for å gjøre kundene oppmerksomme på hva du har å tilby. Du har prøvd mange og har en god formening om hva som fungerer til hvilke anledninger.

Les mer