En historie kan fortelles på mange forskjellige måter og ofte er det mest effektivt å gjøre en lang historie kort. Kort og godt blir det hvis man kjenner sitt publikum og sin besøkelsestid.

Kampanje

Kampanjeutvikling er ikke hva det en gang var. Vi har gått fra å tenke avgrensende kampanjeperioder til å utvikle budskap som skal være på hele tiden. Det betyr ikke at det er det samme banneret eller Facebook-annonsen som skal ligge ute hele tiden, men at budskapene skifter i takt med forbrukernes interesser. Hvis du selger paraplyer, vær der når det regner. Det handler om å være klare til å kommunisere – døgnet rundt, hver dag, hele året – når noen vil høre.

Teknologi gjør oss i stand til å visualisere og dramatisere budskap på en overraskende og levende måte. Ikke minst gir teknologien oss mulighet til å kjenne målgruppene våre virkelig godt. Vi kan hente ut tall og statistikk, vite hvem som har vært innom og hvem som gikk forbi. Men uten kreativitet er tall bare tall. Uten evnen til å sette sammen informasjon på en ny måte. Uten evnen til å tolke og trekke konklusjoner. Når teknologi møter kreativitet får man løsninger med både hjerte og hjerne. Smarte nok til å navigere seg frem i informasjonskaoset og treffe de du vil snakke med. Og hjerte nok til å nå frem med budskapet.

“The consumer isn't a moron. She is your wife.” 

David Ogilvy
Confessions of an Advertising Man

Vil du vite mer om kampanje?
Vi kontakter deg gjerne!

Oktan Oslo er sertifisert Google-partner

01.10.2015

Som Google-sertifisert byrå, Google-partner, sørger Oktan Oslo for maksimalt utbytte av nettannonseringen din og gjør virksomheten din mer digitalt synlig.

Les mer

Den kjedelige reklameoppskriften

13.12.2016

I dag har jeg jobbet en dag hos Oktan i forbindelse med "Gi av deg selv"-dagen arrangert av Foreningen Norge-Sierra Leone. Pengene jeg har tjent går til foreningen. Helen Anker (16).

Les mer