“She has a certain je ne sais quoi about her.” En merkevare har denne ubestemmelige x-faktoren som gjør deg villig til å vente litt lenger og betale litt ekstra – og forsvare det. 

Merkevare

Lyst til å være en merkevare som interesserer folk?

Å bygge en merkevare tar tid. Hvilke assossiasjoner skal forbrukerne ha til din merkevare? Hvilken identitet skal de kjenne seg igjen i? En sterk merkevare kan være rasjonell og den kan være emosjonell. Ta noen få velvalgte skritt frem – ut av mørket og inn i forbrukernes bevissthet, hender og hjem.

Tenk stort!

Med en visjon starter alt. Hvis du vil bygge en merkevare, må du tenke i store dimensjoner. Sett bryteren på turbo. Hvis du tror på produktet gjør kundene dine det også.

Vær uavhengig!

Små bedrifter har en avgjørende fordel her: Beslutninger kan gjøres raskt og uavhengig av komitéer. Husk at tiden som brukes på idéen og konseptet er best investert hvis det er kundene dine som bruker den. En smidig beslutningsprosess er viktig for å kunne utføre innovasjoner raskt – eller i det hele tatt.

Vær annerledes!

Dette er et svært avgjørende skritt, for bare den som er annerledes, er også vellykket i dag. Tenk i forskjellige retninger og fremfor alt ukonvensjonelt – folk elsker nye ting.

Ikke vær enda en “kattevideo”!

Å fremme merkevaren din er viktig. Mange bedrifter spinner videre på det kattevideo-toget. Greit nok, det gir deg mange klikk og likes – men dog; Du er nå selskapet som poster morsomme kattevideoer på Facebook og YouTube. Men hva du egentlig driver med, vet ingen. Vær oppmerksom på hvilke elementer i en kampanje som tilfører merkevaren din virkelig verdi hos målgruppen – og stryk alt som ikke har noe annet å tilføre enn “morsomt”, “søtt” eller “dumt”.

Vær rask!

Takket være internett og sosiale medier spres nyheter som en bråtebrann i medvind. Alle som reagerer raskt, kan bruke dagsaktuelle hendelser til sin fordel. Vær i forkant av trender og arbeid proaktivt.

“Doing business without advertising is like winking at a girl in the dark. You know what you are doing but nobody else does.”

Stuart Henderson Britt 

Vil du vite mer om merkevarebygging?
Vi kontakter deg gjerne!

Content Marketing - merkevarens kommunikasjonskapital

22.12.2016

Det finnes ingen snarvei til vellykket Content Marketing. En tydelig strategi og målrettet, hardt arbeid med prøving og feiling gir deg innsikten som kan sikre deg en sterk merkevare-posisjon og lønnsom vekst. Riktig måling gjør at du vet hva som fungerer, hva som kan kuttes og hva som må forbedres. Har du ikke kompetanse, vilje, kondis og ressurser? Be om hjelp. Det kan lønne seg.

Les mer

Blir du funnet?

22.12.2015

E-handelen øker og over halvparten av alle salg skjer etter at kundene har gjennomført undersøkelser på nettet.

Les mer