Hvordan er bruk av sosiale medier for bedrifter? Hva finnes av muligheter og hvilke fallgruber skal man passe seg for? Vi hjelper deg med å utarbeide strategi for sosiale medier, samt å skreddersy kommunikasjonen og virkemidlene.

Sosiale medier tilbyr svært målrettet annonsering og ingen bedrift i dag har råd til ikke å utforske mulighetene dette gir i mer effektiv markedsføring.

For å være synlig på nett og holde kontakt med nåværende og potensielle kunder må innhold, bruk av sosiale medier og søkemotoroptimalisering spille på lag. Det holder ikke kun å ha en hjemmeside på nettet og tenke at resten ordner seg selv.

Sosiale medier er blitt vår tids nye fritidsarena. Vi er for lengst blitt hekta. Det facebookes, tweetes, instagrammes, vines, snapchattes, linkedines og whatsappes som aldri før.

Dette betyr at også du og din bedrift må ta sosiale medier på alvor og bruke dem for å synliggjøre og markedsføre dine produkter og tjenester.

Les også: Hekta på Pinterest

Vi hjelper deg i jungelen av sosiale mediekanaler og rådgir deg i forhold til hvilken SOME-strategi som bør ligge til grunn for deg og din bedrift. Vi har også kompetanse når det gjelder innholdsproduksjon og publisering, samt oppfølging og overvåking på nett.

Sjekk Facebook-kampanjen #ikkegreit som vi laget for Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet, Bufdir. Målgruppen er ungdom i alderen 13 til 18 år og kampanjen handler om å stå opp for seg selv, sette egne grenser og respektere andres.

Les også: Snapchat som merkevarebygging 
Les også: Rare sosiale medier du kanskje ikke kjenner til
Les også: Periscope – nærmere teleportering kommer du ikke

Sosiale medier – hvem, hva, hvor.

Facebook

Facebook er i dag verdens største sosiale nettverk for privatpersoner. I Norge har Facebook større dekning enn NRKs samlede kanaler. Facebook har vist seg å være en verdifull kommunikasjonskanal for bedrifter. Det er enkelt å opprette en dialog mellom kunde og tilbyder og med en godt gjennomarbeidet strategi kan bedrifter drive merkevarebygging på en måte som aldri tidligere har vært mulig.

Instagram

Instagram lar deg raskt og enkelt dele bilder og videoer med ditt nettverk. Ta et bilde, legg på et filter som gir bildet ditt et profesjonelt preg og del det med omverdenen. Instagram er et av de raskest voksende sosiale mediene og mange bedrifter har fått øynene opp for Instagram som en markedsføringskanal. Instagram eies av Facebook.

Snapchat

Snapchat er en mobilapplikasjon for deling av foto og video som ble lansert i september 2011. Ved hjelp av denne tjenesten kan brukerne ta bilder, spille inn video, dele historier, legge til spesialeffekter (tekst og tegning), og sende sine bilder eller videoer til en egen kontrollert liste over mottakere. Snapchat brukes er nå svært populært som markedsføringskanal.

Youtube

YouTube gjør det mulig for milliarder av mennesker å oppdage, se og dele originale videoer. I tillegg til å være et sosialt nettverk hvor folk over hele verden kan dele informasjon, kommunisere med og inspirere hverandre, fungerer YouTube også som en distribusjonsplattform for skapere av originalinnhold og for små og store annonsører. YouTube er en viktig kanal for bedrifter som ønsker å kommunisere gjennom video.

Google+

Google+ er et sosialt nettverk på linje med Facebook. Google+ foretrekkes av mange som ønsker å være mer selektive med hvilken informasjon man deler med hvilke målgrupper. Dette styres ved å opprette forskjellige kretser. Som eksempel kan det være egne kretser for familie, venner, jobb, interessesgrupper etc. En Google+ profil er viktig for bedrifter da dette er tett integrert med Google kart og Google søk.

Twitter

Twitter er  en mikrobloggingtjeneste som lar brukerne sende og lese andre brukeres statusoppdateringer. En melding kan bestå av inntil 140 tegn og du kan legge ved bilder og lenker. Twitter benyttes av mange bedrifter i supportsammenheng overfor sine kunder da mediet egner seg ypperlig for raske spørsmål og svar. Twitter har også vist seg å fungere godt som en nyhetstjeneste og tar umiddlebar puls på det som skjer i øyeblikket.

Pinterest

Med Pinterest kan du dele bilder og videoer gjennom oppslagstavler. Disse tavlene kan du dele eller holde privat. Pinterest har vist seg å være en fantastisk visuell tjeneste som mange benytter for inspirasjon, for å dele kunnskap, tips, råd og mye mer. Merkevarer kan fremme egne produkter gjennom Pinterest på en måte som kun profesjonelle showrom kan konkurrere mot.

“Focus on how to be social, not how to do social.”

Jay Baer

Vil du vite mer om sosiale medier?
Vi kontakter deg gjerne!

Hekta på Pinterest

Hekta på Pinterest

Ja, jeg er en Pinterest-entusiast, selv om dette er et sosialt medium som i hovedsak brukes av kvinner. Ikke så rart, da dette virkelig er en verden full av inspirasjon om all verdens rare, sære, flotte, skremmende, humoristiske, nyttige og lærerike ting. Jeg forstår ikke helt at gutta ikke har hengt seg på da det er vel så mye interessant for dem som for kvinner der inne.

Les mer

Snapchat som merkevarebygging

Snapchat som merkevarebygging

Hvor mange bedrifter følger du på Snapchat? Spørsmålet kom i facebookgruppen Stort og smått om sosiale medier i Norge. Helt ærlig? Null.

Les mer